Dzisiaj jest: 1.10.2022, imieniny: Heloizy, Igora, Remigiusza

Owsianka jako najlepsza opcja na śniadanie

Dodano: 2 miesiące temu Czytane: 1324 Autor:

Nie wiesz, co zjeść na śniadanie? Owsiankę oczywiście!

Owsianka jako najlepsza opcja na śniadanie
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Jeśli nie masz zwyczaju go jeść, to popełniasz bardzo duży błąd. Czy wiesz, że kiedy Ty śpisz w nocy, to Twoja wątroba pracuje, by zapewnić glukozę niezbędną do funkcjonowania organizmu? Wątroba musi w nocy pracować, bo Ty śpisz, nie jesz, nie dostarczasz pożywienia, z którego organizm mógłby czerpać energię. Jeśli nie zjesz rano śniadania, tylko walniesz sobie szybką kawkę, to wątroba musi nadal pracować, a przecież powinna w dzień odpoczywać. Stąd biorą się problemy z wątrobą, trzustką i insulinooporność. Zacznij jeść śniadania i przestań wynajdywać wymówki typu „ja nie mam rano czasu”. Nie masz czasu? To go znajdź, jeśli zależy Ci, by dożyć starości w dobrym zdrowiu, bez łykania garści tabletek na wszelkie możliwe dolegliwości.


Witaminy dostarczane w pokarmie


Jemy po to, żeby odżywić organizm, który potrzebuje do prawidłowego funkcjonowania witamin, minerałów i błonnika. Dzięki temu nic nie boli, nie ma żadnych chorób i odporność jest na wysokim poziomie. Czy jednak to, co spożywasz, zaspokaja w pełni potrzeby Twojego organizmu?

Jesz codziennie owoce i warzywa, a przy tym nawet sporo produktów zbożowych, więc pewnie myślisz, że nie masz żadnych niedoborów? A skąd masz te warzywa i owoce? Z marketu? Więc one oprócz błonnika nie mają praktycznie żadnych witamin i minerałów, ponieważ często są transportowane i przechowywane przez co najmniej kilka dni.

Owoce i warzywa są bogactwem witamin i minerałów, jeśli zjadasz je od razu po zerwaniu. Warunek jest jeszcze taki, że były one hodowane bez żadnej chemii wspomagającej wzrost czy zabezpieczającej przed szkodnikami. Owoce egzotyczne na czas długiego transportu są specjalnie spryskiwane chemicznymi substancjami, by trafić do sklepu w dobrej kondycji. Dlatego nawet cytryny nie zaleca się jeść ze skórką, choćby sparzoną.

Najlepszym rozwiązaniem jest posiadanie własnej działki lub kawałka warzywnika, na którym można samemu wyhodować ekologiczne warzywa i owoce pełne witamin. Może warto o tym pomyśleć? Przynajmniej będziesz wiedział, co jesz.

 

Owsianka to najlepsze śniadanie


Znacie to powiedzenie „zdrowy jak koń”? Przecież nie wzięło się ono z niczego. Koń co dzień je owies, przez cały rok i jest zdrowy. Dlaczego Ty nie jesz co dzień owsianki?

Owies jest najzdrowszym zbożem, ponieważ posiada najwięcej składników odżywczych, a przy tym nie powoduje alergii, ani nie ma żadnych skutków ubocznych, nie można go przecież przedawkować. Oprócz lekkostrawnej skrobi owies zawiera także węglowodany, tłuszcze, białko, żelazo, wapń, fosfor oraz witaminy E i z grupy B.

Zadziwiające jest to, że owies potrafi dawać dobre plony nawet na bardzo słabej jakości glebie. To znaczy, że nie trzeba stosować żadnej chemii, żeby uzyskać dobry plon. Podobnie jak nie potrzebne mu są sztuczne nawozy. Czy może być lepsze i zdrowsze zboże?

W owsie znajdziesz nawet o 20% więcej białka, niż w innych zbożach, a w tym białku spore ilości aminokwasów egzogennych, czyli takich, których organizm ludzki nie jest w stanie sam wytworzyć i musi je czerpać z pożywienia.

W owsie znajdziesz również niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe, które przeciwdziałają powstawaniu zakrzepów i zmniejszają ryzyko wystąpienia miażdżycy naczyń krwionośnych. Natomiast kwas oleinowy z owsa chroni przed nowotworami.

Owies to również największa ilość rozpuszczalnego błonnika, który tak niezbędny jest do prawidłowego funkcjonowania jelit. Zdrowe jelita, to wysoka odporność organizmu oraz dobre samopoczucie.

Beta-glukan zawarty w owsie obniża poziom złego cholesterolu we krwi, a także oczyszcza naczynia krwionośne ze złogów cholesterolu. Tym samym zmniejsza ryzyko wystąpienia choroby wieńcowej. Dodatkowo tworząc śluz, przyspiesza przemianę materii, leczy podrażnienia w obrębie przewodu pokarmowego i poprawia wchłanianie.

 

Skoro wiesz już to wszystko o właściwościach owsa, to dlaczego nie jesz codziennie owsianki?


Owsianka na śniadanie jest najlepszą opcją, ponieważ można ją zrobić w kilkanaście minut i zjeść na ciepło. Można ją zrobić poprzedniego dnia, wstawić do lodówki i rano mieć gotowe, pełnowartościowe śniadanie. Można do niej dodać mleko krowie, mleko roślinne lub po prostu jogurt, owoce, orzechy, masło orzechowe, bakalie, kawałki czekolady. Codziennie można jeść owsiankę w innej kompozycji smakowej, więc nie ma szansy, żeby się nią znudzić.

Wychodząc z założenia, że śniadanie jest najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia i powinno ono być też najbardziej kaloryczne, nie musisz martwić się liczeniem kalorii dodatków do owsianki. Na pewno po takim śniadaniu nie przytyjesz, a z całą pewnością szybko zorientujesz się, jak wiele dobrego Twojemu organizmowi daje owsianka zjadana każdego dnia.
Źródło: pixabay
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zostań konsultantką AVON. Zgarnij nawet 45% rabatu i ciesz się najlepszymi kosmetykami! Rejestracja Avonu jest zupełnie niezobowiązująca i gwarantuje Ci niskie ceny oraz dodatkowe bonusy.