Dzisiaj jest: 23.7.2018, imieniny: Sławy, Sławosza, Żelisławy

Być trenerem personalnym - rady eksperta

Dodano: 3 miesiące temu Czytane: 2043 Autor:

Dzisiejszy świat daje dużo możliwości, tylko od nas zależy jak je wykorzystamy!

Być trenerem personalnym - rady eksperta
Dzisiejszy świat daje dużo możliwości, ważne jest jak sami je wykorzystamy. Społeczeństwo coraz bardziej dąży do wyśnionej perfekcji, gdzie każdy z nas jest zdrowy silny i piękny, dlatego też różnego rodzaju sporty stają się znacznie bardziej popularne. Łatwy dostęp do szkoleń i innego rodzaju kursów poprawiających naszą wiedzę na temat ćwiczeń odpowiednich dla nas, a także diety, która pozwoli nam na zrzucenie zbędnych kilogramów, sprawiło, że na rynku pojawiło się wielu trenerów personalnych. Jak odróżnić dobrego trenera personalnego od kogoś kto ma na ten temat niewielką wiedzę? 
 

Cechy dobrego trenera personalnego


Trener personalny musi posiadać bardzo dużą wiedzę na temat różnego rodzaju metod treningu. Nie oszukujmy się, większość osób, które zgłaszają się do trenera personalnego, chcą zrzucić nadprogramowe kilogramy. Warto jednak pamiętać, że nie ma czegoś takiego jak trening typowo odchudzający, dlatego trener personalny musi mieć wiedzę z zakresu różnych dziedzin sportowych, tak by dobrać odpowiedni trening dla Ciebie. Jeśli Twój trener personalny posiada wiedzę z zakresu treningu kulturystycznego, wie co nie co na temat treningu siłowego czy funkcjonalnego to bez wątpienia posiada podstawową wiedzę, by dobrze Cię poprowadzić. Trener personalny powinien potrafić łączyć ze sobą trzy bardzo ważne strefy, które pozwolą na osiągnięcie sportowego sukcesu: trening, odżywianie i bez względu na wszystko, najważniejsze psychologia treningu. Odpowiednie wsparcie psychologiczne podczas walki z dodatkowymi kilogramami i motywacja, która dodaje kopa do działania to podstawa. 

Trener personalny posiada podstawową wiedzę z zakresu dietetyki. Z jego pomocą osoba, która chce zmienić coś w swoim życiu powinna dowiedzieć się podstawowych rzeczy na temat zasad zdrowego odżywiania, odżywiania w chorobie, a także co nie co o diecie bezglutenowej czy w przypadku nietolerancji pewnych produktów. Nie zastąpi on dietetyka, ale jest w stanie zweryfikować podstawowe błędy żywieniowe. 

 

Trener personalny jako marka osobista 

Trener personalny ma nie lada wyzwanie, ponieważ musi się przebić na dzisiejszym rynku, co jest trudne spośród wielu ludzi, którzy zajmują się tym samym. Od pewnego czasu bardzo popularny jest personal branding. Jest to strategia marketingowa, która opiera się na budowaniu reputacji i zwiększaniu swojej wartości na rynku pracy za pomocą specjalistów. Strategia personal branding stosowana jest nie tylko przez trenerów personalnych, ale także przez polityków, dziennikarzy czy aktorów lub sportowców. Także ludzie nauki i menadżerowie czasami z niej korzystają. 

Najprościej mówiąc personal branding to wiele działań, które może podjąć właściwie każdy z nas by promować i tworzyć własny wizerunek. Żyjemy w świecie internetu, więc tak naprawdę autopromocja stała się znacznie łatwiejsza, a co więcej tańsza. Każdy z nas dobrze wie, że niestety, ale umiejętności to za mało i promocja jest bardzo ważna. 

By zająć się tworzeniem własnej marki należy dokładnie określić swoje podstawowe plany na pewien okres czasu, a do tego warto stworzyć pewne założenia i cele, które chcemy osiągnąć. Drugą istotną sprawą jest określenie konkretnej grupy docelowej, do której chcemy trafić. Należy dobrać ją bardzo dokładnie, w przypadku trenera osobiste warto zwrócić uwagę na osoby, które chcą zrzucić dodatkowe kilogramy, a do tego zmienić swoją dietę. Należy zastanowić się na jakich portalach takie osoby możemy znaleźć np. blogi i strony internetowe o zdrowym odżywianiu, fora dla sportowców itd. Świetnym narzędziem do poszukiwania nowych odbiorców jest Facebook, a dokładnie przeróżne grupy, do których można na nim dołączyć. 

 

Budowanie swojej marki w internecie

Internet daje dzisiaj możliwość na wybicie się właściwie każdemu. Jak jednak dobrze się za to zabrać? Jak już wcześniej wspomniałam, trener personalny ma dzisiaj na rynku pracy bardzo dużą konkurencje, dlatego też ważne jest by budować swoją markę w odpowiedni sposób. Istnieje kilka podstawowych elementów, na które należy zwrócić uwagę na samym początku. 

  •  W Internecie oprócz podstawowych danych kontaktowych należy wrzucić także informacje dotyczące naszej osoby. Niezbyt długie, ale warto zaznaczyć czym się dokładnie specjalizujemy i jaka dziedzina sportu jest dla nas najważniejsza i dlaczego. Warto także dodać od jak dawna zajmujemy się trenowaniem innych osób i dlaczego jest to nasza praca. 

  • Liczy się pomysł. Ciekawym więc rozwiązanie bez wątpienia jest przygotowanie specjalnego autorskiego materiału wizualnego. Przedstawiać ma Ciebie oraz osoby, z którymi współpracujesz jeśli takie są. Materiał ma zachęcić konkretną grupę społeczną, więc powinien zostać przygotowany właśnie pod nią. 

  • Strona internetowa jest bardzo ważnym elementem. Liczy się zarówno treść, jak i wygląd zewnętrzny całej strony. Regularne prowadzenie bloga i dodawanie ciekawych wpisów stawiają Cię w dobrym świetle. Trener personalny powinien postawić na wpisy związane właśnie z dietą, konsekwencjami konkretnych ćwiczeń oraz fachowymi poradami. W ten sposób można zbudować wiarygodność naszej marki i pokazać naszą wiedzę. Należy pamiętać o tym, że w internecie to nasza strona internetowa jest naszą wizytówką i to jej wyglądzie jesteśmy oceniani. Użytkownikowi przeglądającemu Twoją witrynę wystarczy tylko 10 sekund by ocenić czy znajdzie na niej to czego poszukuje. Dlatego też tak ważne jest, by strona była przejrzysta i łatwa w nawigowaniu. 

 • Stronę internetową warto wyposażyć w odpowiednią grafikę. Szczególnie dobrym pomysłem jest dodawanie filmików instruktażowych jak wykonywać konkretne ćwiczenia. Ważne jest by grafika oraz zdjęcia pasowały tematycznie do wpisów. Elementy graficzne maja być uzupełnieniem treści pisanej. 

  • W momencie, w którym budujesz swoją osobistą markę, stajesz się osobą publiczną i w sieci jesteś już osobą znaną. Należy więc dokładnie dobierać publikowane przez Ciebie treści, tak by każda wypowiedź budowała Twoją markę w taki sposób jak początkowo ustaliłeś. 

  • Zbudowanie silnej marki w internecie to jedna sprawa, ale od czasu do czasu należy także odświeżyć jej wizerunek. Jest to ważne szczególnie dlatego, że świat się zmienia i cechy oraz wizerunek jaki zaprojektowaliśmy wcześniej, w tym momencie już nie jest tak popularny i nie uzyskujemy nowych klientów. Tym samym przestajemy się rozwijać. 

Każdy kto chce stworzyć własną markę, nie tylko trener personalny ma dzisiaj wiele możliwości. Najważniejsze jest jednak by na samym początku dokładnie określić cechy oraz wizerunek jaki chcemy przedstawić naszym potencjalnym klientom. Dopiero po określeniu tych cech można, nawet samemu lub z pomocą odpowiednich specjalistów, zadbać o wszystkie inne elementy, które pozwolą nam stworzyć taki wizerunek jaki nas interesuje. Kilka prostych zabiegów da nam możliwość na wyróżnienie pośród konkurencji! 

Autor:
Sylwia Stein,
kontakt@sylwiastein.pl
tel. 694 082 362

https://sylwiastein.pl
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane