Dzisiaj jest: 18.8.2018, imieniny: Bogusława, Bronisława, Ilony

Jak zarządzać czasem? 4 zasady - dzięki którym będziesz miała więcej czasu

Dodano: rok temu Czytane: 1205 Autor:

Zastanawiasz się jak zarządzać czasem by uporać się z nadmiarem zajęć które na Ciebie spadły? Poznaj 4 podstawowe zasady - dzięki którym Twoje życie będzie łatwiejsze

Jak zarządzać czasem? 4 zasady - dzięki którym będziesz miała więcej czasu
Jak zarządzać czasem - te pytanie nie schodzi Ci z ust wracając po pracy z pełną siatką zakupów i widząc sajgon w domu. Po raz kolejny po ciężkim dniu w pracy - czeka Cię druga zmiana w domu - gotowanie, sprzątanie, odrabianie lekcji, zajęcia dodatkowe dzieci. A gdzie czas dla siebie i choć chwila odpoczynku? Jak to wszystko ogarnąć i nie zwariować?
Dodatkowo - nie mam dla Ciebie dobrych informacji. Jak wiesz - doba się nie rozciąga. Więcej niż 24 godziny do dyspozycji nie masz. Ponadto - w tym czasie musisz uwzględnić czas na odpoczynek - który zwykle zajmuje minimum 6 godzin.
Dlatego - na początek musisz pogodzić się z faktem, że nigdy nie będziesz miała do dyspozycji wystarczającej ilości czasu. Zawsze znajdzie się więcej rzeczy do zrobienia. Nawet gdy już uporasz się z jedną górą zadań do wykonania, zaraz na Twojej drodze pojawią się minimum 3 następne. Lawina zadań do wykonania nigdy się nie zmniejszy - wręcz przeciwnie - z roku na rok potrafi być coraz większa.
Więc jak zarządzać czasem? Jak się odnaleźć w dzisiejszych realiach, w których obowiązków jest więcej niż czasu?
Jeśli chcesz odzyskać kontrolę nad swoim życiem i czasem musisz zmienić podejście do problemów i zadań - które co chwila spadają Ci na głowę.
 

Jak zarządzać czasem - najważniejsza zasada

 
Może Cię to zdziwi - ale jedynym sposobem nad przejęciem kontroli nad własnym życiem i czasem jest zrezygnowanie z dużej ilości zadań, które wykonujesz dzień w dzień. Musisz wybrać te - które są dla Ciebie najważniejsze i na nich się skoncentrować. Resztę - mniej ważnych zadań możesz powierzyć na przykład domownikom. Może nie wykonają tego tak dobrze jak TY - ale zrobią to za Ciebie, a Ty tym samym zaoszczędzisz swój tak cenny czas. Więc jeśli cenisz sobie swoją pracę i czas spędzony z dziećmi - równie dobrze sprzątaniem może zająć się cała rodzina - a nie Ty sama. Partner też ma ręce i równie dobrze może je wykorzystać do zmywania czy odkurzania. Zaś starsze dzieci bez problemu wyniosą śmieci czy podleją kwiaty. Odpowiednia organizacja obowiązków domowych wśród wszystkich domowników - to minimum godzina czasu więcej dla Ciebie.
 

Jak zarządzać czasem - zaczynaj dzień od najtrudniejszych zadań

 
Masz przed sobą prawdziwy problem wielkości wieżowca - który musisz rozwiązać i 5 mniejszych? Zacznij od tego największego - i to jak najwcześniej - czyli od rana. Dzięki temu - będąc jeszcze zregenerowana i w miarę wypoczęta znacznie szybciej uporasz się z najtrudniejszym zadaniem. Tylko zacznij natychmiast. Nie zwlekaj, nie odkładaj, nie gaś mniejszych pożarów. I nie zajmuj się niczym innym - dopóki nie ukończysz tego, co zaczęłaś. Dzięki temu reszta zadań, w tym dniu wyda się banalnie prosta. Ponadto satysfakcja z wykonanej ciężkiej pracy - doda Ci wiary we własne siły oraz animuszu do podejmowania kolejnych działań.
 

Jak zarządzać czasem - podejmuj działanie od razu

 
Nie odwlekaj, nie odkładaj, nie poświęcaj całego dnia na planowanie. To działanie, a nie snucie planów sprawia - że jesteś w stanie uporać się z zadaniem, które masz przed sobą. Siedzenie i myślenie nad tym, jak to zrobić nie przybliży Cię ani krok do celu - jeśli za tym myśleniem nie będą szły faktyczne czynności i rzeczywista praca. Przykład? Możesz cały dzień myśleć o tym co trzeba posprzątać w mieszkaniu - jednak bez wzięcia mopa i odkurzacza w dłoń - mieszkanie nie stanie się czystsze. A czas leci.
 

Jak zarządzać czasem - zasada 2 minut

 
Jeśli mimo szczerych chęci skupienia się na najważniejszym zadaniu - zarówno w pracy jak i w domu napotykasz ciągłe przeszkody i pojawiają się nowe problemy - zastosuj zasadę 2 minut. Polega ona na tym - że jeśli musisz się oderwać od aktualnej pracy - natychmiast wykonuj te rzeczy, które nie zajmą Ci więcej czasu niż 2 minuty, resztę odkładaj na potem. Dzięki temu - z częścią problemów uporasz się od razu i to w takim czasie, który nie odciągnie Cię od najważniejszego zadania na dzisiaj. Takie postępowanie sprawi również, że będziesz czuła, iż masz kontrolę oraz nie będziesz przytłoczona ilością nowych zadań - które wypłynęły w trakcie dnia.
 
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane