Dzisiaj jest: 22.3.2019, imieniny: Bogusława, Jagody, Katarzyny

6 sposobów jak włączyć pozytywne myślenie

Dodano: 2 tygodnie temu Czytane: 1229 Autor:

Każda myśl jest sekundą, pojawia się i znika, warto pozwolić jej trwać tyle, ile powinna, bez względu na jej wydźwięk. 

6 sposobów jak włączyć pozytywne myślenie
Negatywna myśl jest jak kula śniegu, jeśli pozwolisz jej się toczyć, to przybierze ogromne rozmiary, a jak ją zidentyfikujesz w odpowiednim momencie i zatrzymasz, to najlepiej stworzyć zniej bałwana i zacząć się śmiać. 

Nie jest łatwo wyjść z negatywnego sposobu myślenia. Gdziekolwiek się nie spojrzy, tam wiadomości w telewizji, radio. Czasem negatywny ludzie wokoło, bądź znajomi co narzekają na pogodę, partnera, poniedziałek. Tak! Zdarza się każdemu ponarzekać. Nie jesteśmy w stanie odciąć od świata by żyć w bańce szczęścia. Niemożliwe.Kiedyś przeczytałam bardzo mądre twierdzenie „zawartość morza nie może przedostać się do statku, dopóki nie powstanie szczelina, która ją wpuści”. Tak samo jest z negatywnymi myślami, nie wejdą do twojej głowy i się nie rozgoszczą na dłużej, jeśli im na to nie pozwolisz.

Kiedyś pozwalałam sobie na wchłanianie wszystkiego, co negatywne, nie filtrowałam, przyjmowałam to bezkrytycznie. Jednak te negatywne myśli wymykały się spod kontroli, były coraz szybsze i większe, wierciły we mnie otwory, po to by tworzyć przestrzeń na kolejne negatywizmy. Jednak wszystko, co nie jest sprzyjające, zabiera całą energię i zamiast tworzyć, budujesz mur, za którym zamykasz siebie z garstką ludzi i tam zaczynacie się urządzać. 

Przychodzą takie momenty w życiu, przynajmniej u mnie tak było, że zapragnęłam lepszej jakości życia. Zadawałam sobie wtedy wiele pytań, dlaczego coś nie działa, pomimo że daję z siebie dwieście procent, dlaczego jestem zmęczona, dlaczego nie przychodzą do mnie pozytywne rzeczy, których tak pragnę. Przecież każdy pragnie szczęścia, dostatku, miłości i radości. Gdy znalazłam odpowiedzi, wystarczyło niewiele, by się zmienić, bo pragnęłam zawsze czegoś więcej, chciałam za tym podążać w zgodzie z tym, co ja czuję. „Zakleiłam” to miejsce, przez którą dostawały się destrukcyjne myśli, odbudowałam siebie dając sobie miłość, zrozumienie, szacunek, akceptację i od tamtego momentu wszystkie kurtyny kłamstwa i iluzji zaczęły opadać. Wyszło słońce i nagle jak za dotknięciem magicznej różdżki zaczęły pojawiać się pozytywne osoby, chętne do pomocy, pozytywne sytuacje, które zdarzały mi się każdego dnia. „To jest właśnie to”- pomyślałam i zrozumiałam, że nasz świat zewnętrzny jest odbiciem świata wewnętrznego. To o czym myślisz materializuje się w twoim życiu, dlatego zwróć uwagę na swoje myśli.

Negatywna myśl jest jak kula śniegu, jeśli pozwolisz jej się toczyć, to przybierze ogromne rozmiary, a jak ją zidentyfikujesz w odpowiednim momencie i zatrzymasz, to najlepiej stworzyć z niej bałwana i zacząć się śmiać. W każdym aspekcie życia warto szukać pozytywów i kreatywnych rozwiązań, nawet w sytuacjach, które nie są do końca takie, jakie byśmy chcieli, żeby były – warto 
jednak wziąć z nich lekcje i dalej robić swoje.

Jak zauważyć negatywną myśl i się jej pozbyć?

1. Bądź świadomy tego, o czym myślisz, traktuj myśli jako coś, co przez nas przepływa. To my je tworzymy i pozwalamy na ich istnienie w takim, a nie innym formacie.

2. Obserwuj je, stań z boku i przyglądaj się im. Myśli potrzebują zauważenia, więc zobacz je, nazwij i puść wolno. Jeśli nie pozwolisz im przejąć kontroli, to znikną.

3. Zaakceptuj to, że będą się pojawiały negatywne myśli. 

4. Rusz się, zanim negatywne myśli przejmą nad tobą kontrolę. Moim sposobem jest wyjście z domu, ale nie po to, by zagłuszyć to, co mam w sobie, a wręcz odwrotnie. Szybki spacer, bieganie czy inna aktywność powoduje, że zamiast tworzyć scenariusze, znajduję spokój, rozwiązania i wyciszam się.​

5. Unikaj smutnych piosenek, książek i filmów, które tylko mogą podkręcić ponury stan i wpędzić cię w destrukcyjne myślenie.

6. Nikt nie jest idealny, nawet gdy pracujesz nad sobą i dbasz o higienę myśli, to w twojej głowie mogą pojawić się „czarne chmury”.

Każda myśl jest sekundą, pojawia się i znika, warto pozwolić jej trwać tyle, ile powinna, bez względu na jej wydźwięk. 



Agnieszka Juszczyk- autorka książki „Szczęście to wybór”, instruktorka zdrowego stylu życia: 
racjonalnego podejścia do jedzenia, aktywności fizycznej, a przede wszystkim zdrowego sposobu myślenia. Blogerka, przedsiębiorca, inwestor, organizatorka wydarzeń biznesowych w Londynie. Wie, że każdy ma w sobie potencjał, wystarczy go tylko wydobyć. Przeszła drogę, dzięki której zbudowała mocne fundamenty pewności siebie i odkryła prostą ścieżkę do bycia szczęśliwą każdego dnia. Swoją wiedzę i doświadczenie zawarła w książce „Szczęście to wybór”, bo od lat powtarza bliskim, że bycie szczęśliwym to nie przypadek, a nasz świadomy wybór. Realizuje swoje marzenia, pokonując strach i stawiając przed sobą nowe wyzwania. Zachęca wszystkich do tego samego poprzez organizowanie spotkań biznesowych i konferencji, m.in. na 300 osób z Beatą Pawlikowską, ale obecnie chce dotrzeć do jeszcze większej liczby ludzi. Wiedza zawarta w książce to jej 10-letnie doświadczenie. Od wielu lat pomaga innym w realizowaniu siebie i swoich pasji. Pomogła już setkom osób pozbyć się blokad oraz wzmocnić ich poczucie własnej wartości i samooceny. 

Książka „Szczęście to wybór” www.agnieszkajuszczyk.com/ksiazka
Premiera książki odbędzie się 11 maja 2019 na Konferencji Never Give Up z Beatą Pawlikowską: 
https://www.facebook.com/events/304995473453682/


Zdjęcie: Agata Kozak
Fb:  www.facebook.com/agnieszkajuszczykk
IG: https://www.instagram.com/rozpieszczam_sie_zdrowo/
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane