Dzisiaj jest: 1.2.2023, imieniny: Brygidy, Dobrogniewa, Ignacego

Dieta, a trądzik, czyli czego nie jeść, by nie mieć trądziku

Dodano: 5 miesięcy temu Czytane: 1345 Autor:

Na trądzik ma wpływ wiele czynników, w tym również Twoja codzienna dieta.

Dieta, a trądzik, czyli czego nie jeść, by nie mieć trądziku
Trądzik powstaje z wielu przyczyn – hormonów, złej pielęgnacji skóry, stosowania nieodpowiednich kosmetyków. Jednak nie można bagatelizować wpływu diety na powstawanie problemów skórnych. To, co jesz, ma znaczenie dla całego Twojego organizmu, dla skóry również. Co zatem jeść, a czego unikać, by nie mieć trądziku?
 

Nabiał


Produkty mleczne zawierają hormony wzrostu, a te z kolei mogą powodować w organizmie człowieka wzrost poziomu androgenów, które działają pobudzająco na gruczoły łojowe. Stąd bierze się większa produkcja sebum, które zatyka pory skóry i powoduje powstawanie pryszczy, wągrów, zaskórników.

Nie każdy, kto ma trądzik, źle reaguje na nabiał. Jednak ograniczenie jego spożycia może tylko wyjść Ci na dobre. Zamiast zwykłego nabiału wyprodukowanego z mleka krowiego, możesz jeść produkty z mleka koziego, owczego lub roślinne. Urozmaicenie Twojej codziennej diety to pierwszy krok ku lepszej kondycji Twojej skóry.

 

Wysoki indeks glikemiczny


Do produktów o wysokim indeksie glikemicznym zaliczamy cukier i niemalże wszystkie produkty wysoko przetworzone, jak słodycze, pizza, słodkie napoje, fast food, a także białe pieczywo. Po ich zjedzeniu następuje bardzo szybko wzrost poziomu glukozy we krwi, a to z kolei prowadzi do produkcji insuliny w dużej ilości. Taki stan wiąże się również ze zwiększoną produkcją sebum i tym samym większą produkcją androgenów.

Ograniczenie takich produktów w diecie wpłynie pozytywnie na Twoje samopoczucie, zdrowie i kondycję Twojej skóry. To, co jesz, wpływa na powstawanie problemów skórnych, dlatego w miarę możliwości ograniczaj spożycie niezdrowych przekąsek.
 
 
Zamiast słodkiego batona zjedz owoc lub orzechy, zamiast słodkiego napoju wypij wodę smakową bez cukru. Jeśli do tej pory odżywiałeś się w niezdrowy sposób, zacznij zmieniać swoje menu małymi krokami. Jeśli nagle wyrzucisz ze swojej diety wszystkie te niezdrowe produkty, to będzie Ci bardzo trudno utrzymać zdrowe nawyki. Metoda małych kroków sprawdzi się zatem doskonale.

 

Co zamiast cukru?


Biały cukier jest jednym z głównych czynników wielu chorób, w tym również trądziku. Czym go zastąpić? Słodkie przekąski najlepiej zamienić na owoce, np. banany czy borówki. Wszystkie owoce z niskim indeksem glikemicznym są zalecane, a korzyści z ich spożywania może być znacznie więcej.

Nie kupuj batonów czekoladowych czy gotowych ciastek nafaszerowanych chemią. Normalne jest to, że czasami każdy z nas ma ochotę na coś słodkiego. Warto jednak zaspokajać swoje zachcianki zdrowymi przekąskami. Możesz je zrobić sam w domu, a przepisów w internecie jest całe mnóstwo. Nie zawierają one cukru, są bogate w witaminy i minerały, a przede wszystkim w błonnik.
To właśnie błonnik jest takim składnikiem, który wspomagając pracę jelit, pozwala również oczyszczać organizm. Dzięki temu toksyny i zbędne produkty przemiany materii nie zalegają w organizmie i nie powodują powstawania zmian skórnych.


Źródło zdjęć
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Zostań konsultantką AVON. Zgarnij nawet 45% rabatu i ciesz się najlepszymi kosmetykami! Rejestracja Avonu jest zupełnie niezobowiązująca i gwarantuje Ci niskie ceny oraz dodatkowe bonusy.