Dzisiaj jest: 21.9.2018, imieniny: Darii, Mateusza, Wawrzyńca

Jak dbać o zdrowie nóg?? Trenuj je

Dodano: 2 tygodnie temu Czytane: 1187 Autor:

Zastanawiasz się Jak dbać o zdrowie nóg? A czy wiesz że mięśnie nóg często nazywane są drugim sercem?

Jak dbać o zdrowie nóg?? Trenuj je

Jak dbać o zdrowie nóg - dlaczego to jest ważne

Ma całkiem mocne uzasadnienie – to właśnie dzięki pracy mięśni nóg krew transportowana przez żyły jest w stanie wygrać z grawitacją ziemską i dotrzeć do płuc by tam się dotlenić. A następnie wrócić do nóg by dostarczyć komórkom pożywienia i tlenu za pomocą tętnic. Dlatego praca nóg wykonywana podczas poruszania się jest bardzo pożądana. Gdy chodzimy -  mięśnie nóg pomagają wypchnąć krew w górę w kierunku serca. Dlatego spacery tak bardzo służą naszym nogom, a długie siedzenie czy stanie szkodzi.

Jak dbać o zdrowie nóg - a praca siedząca

Jeśli jednak jesteśmy zmuszeni do długiego stania czy siedzenia – na przykład z racji wykonywanej pracy – to i tak nasza sytuacja nie jest beznadziejna. Proste ćwiczenia, które bez trudu można wykonać w każdych warunkach uchronią nogi przed zastojem krwi żylnej a co za tym idzie – żylakami. Wystarczy podnieść nogę i zacząć ruszać stopą w górę i w dół. Najpierw jedną nogą a potem drugą – aby poczuć wyraźną ulgę i przynieść chociaż chwilowe ukojenie obolałym nogom.

Jak dbać o zdrowie nóg - skuteczne sposoby

Oczywiście takie jedno proste ćwiczenie tematu nie wyczerpuje. Bardzo pomaga – ale znacznie więcej można zrobić dla swoich nóg by jak najdłużej cieszyć się ich zdrowiem. 
Dlatego warto:
  • Zapisać się na basen i jak najczęściej korzystać z jego uroków. Podczas pływania ciśnienie jakie wywiera woda na skórę ułatwia przepływ krwi. Również chłodna woda w basenie stymulująco działa na nasze nogi. Zimna woda powoduje, że obkurczają się naczynia żylne, co bardzo usprawnia ich pracę
  • Wypoczywając nad jeziorem czy morzem – oprócz opalania i pływania warto także wykonywać ćwiczenia usprawniające nasze nogi. W wodzie takie ćwiczenia są 2 x bardziej skuteczne i przynoszą znacznie szybciej oczekiwane rezultaty.
  • Rower, rolki, spacery w cenie. I najważniejsze by korzystać z nich regularnie. Długie spacery od czasu do czasu, nie dadzą takich samych efektów jak te krótsze – ale wykonywane regularnie. Ważne jest też aby zaczynając treningi zbytnio nie przeforsować organizmu. W przypadku zdrowych nóg bez żylaków znacznie lepiej sprawdzi się technika małych kroczków – czyli mniej intensywnie – a systematycznie.
  • Unikać takich sportów, w których nasze nogi pracują bardzo intensywnie ale krótko. Takie sporty jak aerobik, step, sprint czy nawet tenis to zły wybór dla osób odczuwających dolegliwości związane z nogami. Warto też zrezygnować z biegów długodystansowych – bo w efekcie zamiast dobrze działających obkurczonych żył możesz stać się właścicielem  przepełnionych i rozciągniętych żył. A tu już tylko krok dzieli nas od żylaków.
  • Odpowiednio się odżywiać. W tym wypadku nie mówimy o jakiejś rygorystycznej diecie, ale warto spożywać dużo błonnika, który reguluje pracę jelit. Najwięcej błonnika znajdziemy w ziarnach zbóż, warzywach i owocach. Dodatkowo dieta powinna być bogata w witaminy C, E, P, beta-karoten oraz rutynę. Te wszystkie substancje wzmacniają ścianki naczyń krwionośnych. Rutynę w naturalnej postaci znajdziesz w białych włóknach znajdujących się tuż pod skórka owoców cytrusowych. Witaminę P w burakach i chudym mięsie, witaminę C w natce pietruszki, porzeczce, papryce, agreście i wielu innych owocach i warzywach
  • Moczyć nogi. I tutaj bardzo ważne jest aby nogi moczyć w chłodnej wodzie. Oczywiście do takiej wody należy dodać odpowiednią sól kąpielową – aby wzmocnić pożądane efekty. I jeśli mówimy o chłodnej wodzie – to dokładnie chodzi nam o taką wodę, której temperatura nie przekracza 28 stopni Celsjusza. Dodatkowo wody powinno być tyle, aby sięgała góra do połowy łydek. W tak przygotowanej kąpieli nogi moczymy minimum 10 minut. Po zabiegu warto nogi posmarować żelem z kasztanowcem lub arniką
  • Regularnie wykonuj masaż. Jak masz czas i możliwości – nawet kilka razy dziennie. Usiądź na łóżku z wyprostowanymi nogami, posmaruj je oliwką lub żelem na żylaki i delikatnymi ruchami masuj nogi zaczynając od stóp, a na udach kończąc.
Jak dbać o zdrowie nóg - teraz mam nadzieję znasz odpowiedź. Dzięki wszystkim zabiegom  poprawisz krążenie, zmniejszysz obrzęki i zlikwidujesz uczucie ciężkości nóg. Oczywiście osiągniesz to wszystko jeśli systematycznie będziesz stosował się do powyższych rad.
 
Dodaj komentarz
Dodaj komentarz Ukryj formularz
Captcha
Przepisz tekst widoczny na obrazku.
Polecane